Hitta

Hitta till Skeppsholmens folkhögskola – mitt i Stockholm

Vill man gå är det promenadavstånd från Stockholms centrum men man kan också åka kollektivt.

Buss

Ta buss 65, hållplats på Vasagatan utanför Centralstation, åk till hållplats Moderna Museet. Gå i bussens riktning, ta av första avtagsväg till vänster. I backen ner mot vattnet ligger Skeppsholmens folkhögskola.

Tunnelbana

Åk till station Kungsträdgården där går du till Strömkajen (mot vattnet) och sen vidare över bron till Skeppsholmen.

Bil

Skolan har inga egna parkeringsplatser, men det finns publika parkeringsplatser i närheten.

Djurgårdsfärja

Från Slussen eller Allmänna gränd på Djurgården (och Nybroplan sommartid) kan du åka Djurgårdsfärja till Skeppsholmen. När du kliver av färjan på Skeppsholmen går du c:a 400 m höger längs kajen tills du kommer till två stora gula stenhus.

Stockholms lokaltrafik SL:s turlista (i nytt fönster)

Hitta till filialen i Häggvik

Lokalen i Häggvik (Mantalsvägen 4, Häggvik Sollentuna.) Gå av pendeltågsstation Häggvik, nedför trappan, gå vänster och sedan höger över stora parkeringen. Du ser ett stort vitt hus. Gå in där.

Välkommen!