ANSÖKA TILL BÅTBYGGARKURSEN

Du gör din ansökan via Schoolsoft där du behöver skapa ett konto.

Länk till Schoolsoft och ansökan till Båt- och Skeppsbyggarkursen ht 2025 (hittar du här i december 2024)

Om du inte har möjlighet att söka via Schoolsoft får du naturligtvis höra av dig till skolan så löser vi det på ett annat sätt, kontakta kursens administratör.

Mer om ansökan

Förkunskapskrav
Genomgången grundskola eller motsvarande. Observera att vi bereder plats för människor med olika erfarenheter av att arbeta i trä – alltså även nybörjare.

Sista ansökningsdag 15 april

Ansökan ska innehålla
Ett personligt brev där du berättar om dig själv och varför du vill gå kursen, kopior på senaste betyg samt personbevis. Du kan ladda upp bilagorna digitalt när du söker via Schoolsoft eller skicka dem till kursens administratör.

Lärarna på båtbyggarkursen samt två kursdeltagare kommer att läsa igenom alla ansökningar och kallar därefter ett antal personer till prova-på-dag i maj (heldag). Dagen är en mycket viktig del i antagningsprocessen och det är viktigt att närvara denna dag. Är du kallad men inte vill/kan komma – hör av dig så fort som möjligt.

Antagningsbesked får du, via Schoolsoft/mail, i slutet av maj/början av juni. Du behöver därefter bekräfta om du vill ha platsen eller inte, om du inte bekräftar platsen går den vidare till någon på reservlistan.

Kursadministratör: Gunilla Palmér  gunilla.palmer@skeppsholmensfolkhogskola.se

Länk till ansökan finns överst på sidan.