Ansöka till Musikkursen

OBS! Endast kompletteringsantagning.

Vad innebär det? Skolan har bara en (1) kurs och den är tvåårig. De flesta går två år men några kanske slutar tidigare. Därför öppnas antagningen, för att ett mindre antal sökande kan ansluta till pågående kurs. Ett krav är att man kan läsa noter.

Länk till ansökan hösten 24 (Du kan gå 1 år, se ovan)

Förkunskapskrav
Genomgången grundskola eller motsvarande. För att bli antagen krävs goda spelkunskaper på minst ett instrument/sång. Att någorlunda behärska fler än ett instrument är önskvärt. Notkunskap är bara ett krav vid ansökan till år två, teori och gehörsundervisningen är nivågrupperad.

Ansökan ska innehålla
Ett personligt brev där du berättar om dig själv och varför du vill gå kursen, kopior på senaste betyg samt personbevis. Spela också in en eller flera filmer som visar dina färdigheter på ditt huvudinstrument, bi-instrument och annat du vill visa upp. Filmens/filmernas längd totalt max 15 minuter. Bifoga en fungerande länk till en film på t ex You Tube, till din ansökan

Vad händer med min ansökan
Lärarna på musikkursen samt några kursdeltagare kommer att läsa igenom alla ansökningar och kallar sedan ett antal sökande i maj. Varje sökande får c:a 20 min för intervju/provspel. Du väljer själv vad du vill spela. Du kan antingen få ett enklare komp på plats eller ta med dig. Inga övriga prov.

Besked om att du har blivit antagen får du ett par veckor efter intervjun. Den som får plats måste inom två veckor bekräfta om man vill ha den eller inte.

Admin: Gunilla Palmer, kursadministratör: gunilla.palmer@skeppsholmensfolkhogskola.se

Länk till ansökan överst på sidan