Ansök till Skriv MER!

Länk till ansökan höstterminen 24

Förkunskapskrav
Genomgången grundskola eller motsvarande. Den som går SKRIV! på Skeppsholmens folkhögskola har du förtur till Skriv MER! Upplägget skiljer sig inte åt så mycket och har inget med litterära kvaliteter att göra. Under båda kurserna är det textsamtalet som är i fokus.

Ansökan ska innehålla

• ett personligt brev om varför du vill gå på skrivarkursen, vad du har för förväntningar på den, tillsammans med en beskrivning av ditt skrivprojekt.
  • En eller flera egna nyskrivna texter. Sammanlagt cirka fyra A4-sidor (ej handskrivna).
  • Personbevis för studier.

Du söker via Schoolsoft (där du behöver skapa ett konto)

Sista ansökningsdag: 15 april

Efter sista ansökningsdag går vi igenom inkomna brev och texter.  Kursen bygger på gruppens samtal och samarbete. Därför försöker vi skapa en grupp där alla kan utvecklas och ha glädje av varandras erfarenheter och synpunkter. Vi utgår från vad du skrivit, varför du vill gå kursen samt din projektbeskrivning. Antagningsbesked skickas ut så snart antagningsprocessen är klar.

Admin Mats Landström mats.landstrom@skeppsholmensfolkhogskola.se

Välkommen till Skeppsholmens folkhögskola!