ANSÖKA TILL BÅTBYGGARKURSEN

Du kan ansöka via länk till Schoolsoft där du behöver skapa ett konto:

Länk till ansökan till Båt- och skeppsbyggarkursen ht 24

Om du inte har möjlighet att söka via länk får du naturligtvis höra av dig till skolan så skickar vi en vanlig blankett med mail eller post. Kontakta Gunilla Palmér, kursadministratör: gunilla.palmer@skeppsholmensfolkhogskola.se

Mer om ansökan

Förkunskapskrav
Genomgången grundskola eller motsvarande. Observera att vi bereder plats för människor med olika erfarenheter av att arbeta i trä – alltså även nybörjare.

Sista ansökningsdag 15 april

Ansökan ska innehålla
ett personligt brev där du berättar om dig själv och varför du vill gå kursen, kopior på senaste betyg samt personbevis. Du kan antingen skicka in bilagorna digitalt eller via vanlig post. Adress: Skeppsholmens folkhögskola, Slupskjulsvägen 12, 111 49 Stockholm. Märk ansökan ”Båtbyggarkurs”

Om du söker via Schoolsoft behöver du skapa ett konto. Där kan du också bifoga dina bilagor digitalt.

Lärarna på båtbyggarkursen samt två kursdeltagare kommer att läsa igenom alla ansökningar och kallar därefter ett antal personer till prova-på-dag i maj (heldag). Dagen är en mycket viktig del i antagningsprocessen och det är viktigt att närvara denna dag. Är du kallad men inte vill/kan komma – hör av dig så fort som möjligt.

Antagningsbesked får du, via schoolsoft/mail. Senast två veckor efter besked måste sedan den som fått plats bekräfta om hen vill ha den eller inte.

Admin: Gunilla Palmér  gunilla.palmer@skeppsholmensfolkhogskola.se

Länk till ansökan finns överst på sidan.